استان ایلام ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای گردشگری مذهبی و سلامت دارد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت آغاز هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی گفت: استان ایلام ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای گردشگری مذهبی و سلامت دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا، حجت‌الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر ایلام روز گذشته جمعه ششم مهرماه در خطبه‌های نمازجمعه ضمن تبریک هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی گفت: استان ایلام ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت دارد، ظرفیت فوق‌العاده‌ای که خداوند متعال در اختیار استان قرار داده است، می‌تواند اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای مردم استان ایجاد کند، هرچند حرکات خوبی شروع شده اما حمایت همه‌جانبه‌ای برای ایجاد اشتغال، تولید و درآمدزایی در حوزه صنایع دستی استان لازم است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ظرفیت‌های گردشگری و طبیعت بکر استان ایلام مورد استقبال گردشگران قرار دارد، خاطرنشان کرد: استان ایلام با تبلیغاتی که در فضای مجازی شده است هنور در ابتدای راه قرار دارد اما زمینه‌های لازم برای توسعه گردشگری را دارد و این توسعه نیز باید متناسب با فرهنگ بومی و دینی مردم استان باشد.

کریمی تبار با بیان اینکه موضع‌گیری رئیس جمهور در سازمان ملل، تبیین راهبردهای مقام معظم رهبری بود و قابل تحسین است، افزود: امروز سران صهیونیست مجنون وار بدون تعقل جنایت های وحشتناکی در علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه، مرتکب شده و چهره کریه و متنفری از یهود در دنیا دارد ترسیم می کنند.

امام جمعه ایلام با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به مرز لبنان، ابراز کرد: این حملات، در شرایط فعلی با هیچ منطقی سازگار نیست، آنها تجربه تلخ شکست جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله را دارند، حزب‌الله که از حداقل امکانات برخوردار بود توانست با قدرت ایمان، وحدت و با مدیریت درست، مزه تلخ شکست را برای اولین‌بار در تاریخ صهیونیست‌ها به آن‌ها بچشاند.

او تصریح کرد: امروز حزب الله به‌مراتب قوی‌تر و توانمندتر و مجهز به سلاح‌هایی شده که به‌راحتی هر نقطه‌ای از سرزمین اشغالی فلطسین می‌تواند زیر آتش سلاح‌های خود قرار دهد، امروز در کنار حزب‌الله، مجاهدین فلسطینی، یمنی و عراق حضور دارند و چندین جبهه بر روی صهیونیست‌ها گشوده شده است، هرچند رسانه‌های دشمن و مسئولان آن‌ها انعکاس واقعیت‌های جنگ را ممنوع کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار بیان کرد: امروز رژیم صهیونیستی علاوه ‌بر تهاجمی که از خارج مرزها به سمت آن‌ها می‌شود، نفرت جهانی که علیه آن‌ها شکل‌گرفت است و در درون مرزهای این رژیم، توسط مردم خودشان امنیتشان به‌شدت تهدید می‌شود، معلوم است که صهیونیست‌ها در این تهاجمی که علیه حزب‌الله آغاز کرده‌اند شکست خواهند خورد و به هیچکدام از اهدافشان نخواهند رسید.

امام جمعه ایلام افزود: این رژیم در ۱۱ ماه گذشته نتوانسته‌اند در برابر گروه مسلمان حماس به اهداف‌ خود برسند، هرچند هواپیماهای پیشرفته و بمب‌های هوشمند پیشرفته اهدایی آمریکا را در اختیار دارند اما در جنگ، این نیروی زمینی است که حرف آخر را خواهد زد و آنها نمی‌توانند به اهدافشان برسند.

او بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مظلومیت و کودک کشی رژیم صهیونیستی فرمودند، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند حکم قطعی و شرعی این است که همه تلاش کنند فلسطین و مسجد الاقصی را به صاحبان اصلی آن بازگردانند و در لبیک گویی به این فرمان مام و رهبرمان و فرماندهی معظم کل قوا، اعلام می‌کنیم رهبرا، هم‌رزمان شهدا در دفاع مقدس با توان و تجربه جهادی، در کنار نسل جوان و نوجوان انقلابی آماده آزادسازی بیت‌المقدس و نجات کودکان مظلوم غزه و لبنان از چنگ اشغالگران، جنایت‌کاران، آمریکایی ها و اسرائیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به اینکه جان‌باختن جمعی از کارکنان زغال‌سنگ معدن جوی طبس، حادثه تلخی برای همه مردم ایران اسلامی بود، افزود: مسئولان توجه داشته باشند بدست آوردن لقمه‌ای نان حلال، نباید هزینه‌ای به‌اندازه‌ی دادن جان یک کارگر ایجاد کند، نیاز است هم اعمال قانون و هم نظارت جدی شود و یک عده‌ای بر سرمایه خود نیافزایند و تعدادی هم برای افزایش سرمایه آن‌ها جانشان را از دست بدهند و در هیچ محکمه هم مورد محاکمه قرار نگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700476
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha